Tärkeä osa minua -kampanjassa Akava jäsenjärjestöineen etsii ja jakaa tarinoita ammatti-identiteetin muodostumisesta ja merkityksestä.
Kampanjan kasvoina toimivat KM, esiintyjä Ernest Lawson ja VTM, kirjailija, toimittaja ja sosiaalisen median vaikuttaja Julia Thurén.
Kampanja-aikana 16.5.–30.5. liitot nostivat esille ihmisiä ammatti-identiteettien takaa. Akavalaiset jäsenet ja liittojen henkilökunta kertoivat tarinoitaan urapoluista, ammatillisen itsetunnon kehittymisestä, työstä ja ammattiliiton merkityksestä.
Kerro oma tarinasi ja seuraa kampanjaa sosiaalisessa mediassa tunnisteella #TärkeäOsaMinua!
Kampanja muistuttaa, että Akavan ammattiliitot tuntevat ihmisensä ja työskentelevät joka päivä tukeakseen oman jäsenkuntansa hyvinvointia niin työssä kuin yksityiselämässä. Ammatti-identiteetti on korkeakoulutetuille tärkeä osa kokonaisidentiteettiä ja rakentuu usein jo opiskeluvaiheessa.